One month left - Reisverslag uit Cholula, Mexico van Evy - WaarBenJij.nu One month left - Reisverslag uit Cholula, Mexico van Evy - WaarBenJij.nu

One month left

Blijf op de hoogte en volg Evy

14 Mei 2015 | Mexico, Cholula

Weer een beetje heel veel later dan gepland, maar mijn hier volgt dan mijn 3e verslagje van mijn tijd in Mexico. Inmiddels heb ik mijn laatste toetsen hier gehad en is mijn vakantie sinds gisteren officieel begonnen(op de tentamens in Nederland na). Zoals ik in mn vorige post al heb aangekondigd ben ik met Demi naar Cancun geweest de week voor Springbreak(vakantie periode), omdat dit gewoon een stuk goedkoper uitkwam.

Eigenlijk ben ik niet echt in Cancun zelf geweest, het hostel was namelijk in de kustplaats 'Playa del Carmen', zo'n 45min van Cancun. Maar dit mocht de pret niet drukken want ik heb echt een geweldige vakantie gehad hier en zo ongeveer alles gezien wat ik wilde zien. Het voordeel van Playa del Carmen is dat het ietsjes goedkoper en rustiger is dan in Cancun, maar van die rust heb ik weinig gemerkt. De dag dat we aankwamen zijn we met onze zware koffers op zoek gegaan naar het hostel, wat gelukkig niet zover was want het was -35 graden. Eenmaal aangekomen bleek het een heel schattig (EN SCHOON) hosteltje te zijn een mooie binnenplaats vol met hangmatten. De eerste dag hadden we ook vrij gehouden om onze tripjes te plannen.

Eenmaal in de mainstreet 5th Avenue, werd je al snel constant aangesproken of je op een trip wilde gaan, of ergens wilde komen eten. Dit alles in het engels, aangezien Playa del Carmen wel 'klein Amerika' lijkt. Uiteindelijk hebben we bijna iedere dag een tripje gemaakt en 2 dagen op het strand gechillt. De eerste trip was naar Conzumel, een eilandje 45min van Playa del Carmen, daar gingen we snorkelen. Om 9u moesten we de ferry nemen, maar wij wisten niet dat het in Playa del Carmen een uur later was, dus wij kwamen een uur te laat bij de boot aan. Gelukkig maakt het hier in Mexico allemaal niet uit en konden we gewoon later de boot nemen en alsnog gaan snorkelen. Het tweede tripje was naar Tulum, wat een van de mooiste stranden van Mexico zou moeten hebben. Helaas voor ons lagen overal wieries, dus heel mooi vond ik het niet. Daar heb ik ook de piramide 'Coba' beklommen en zijn we naar een Maya gemeenschap geweest en een national park met ruïnes. Ook ben ik naar Akumal geweest en heb ik daar gesnorkeld met schildpadden. Tripje 4 was met de catamaran naar Isla Mujeres, voor mij het mooiste eiland wat ik heb gezien rondom Cancun. Ook daar hebben we gesnorkeld, en Dori de buddy van Nemo gespot. Op Ilsja Mujeres zelfs zijn we naar een prachtig strand geweest. Het enalaatste tripje was naar de piramide in Chichen Itza, een van de 7 wereldwonderen en een Cenote(soort grot diep in de grond). De laatste dag ben ik gaan zwemmen met dolfijnen op Conzumel en dat was echt een geweldige ervaring.

In de periode daarna heb ik ook nog enkele tripjes gemaakt. Ik ben met Demi en Estin een weekendje naar Mexico city geweest, waar ik mijn ex-roomie van Barcelona weer zou gaan zien. De rest van de tijd heb ik ook gebruikt om nog te touren door Mexico city in de hop-on hop-off bus, en het is echt nog meer divers dan dat ik dacht. 2 weekenden daarna ben ik naar Oaxaca geweest om de stad en Aguas de Hierves te bezoeken. Om bij Aguas de Hierves te komen zijn we zelfstandig met de bus gegaan, een heel gedoe om die te vinden. Na de bus gingen we verder achterin een truck de berg op richting de warm waterbronnen. Een hobbelig avontuurlijk tripje, maar wel met een prachtig uitzicht. Eenmaal boven aangekomen werd ik verrast door het uitzicht.

Afgelopen weekend ben ik met Estin naar San Cristobal de las cases geweest(12u met de bus). Daar zijn we een dagje gaan sightseeing en hebben we EINDELIJK weer wijntjes kunnen drinken op het terras(wijn is hier relatief duur en daar kostte het eigenlijk vrij weinig). Ook zijn we met veel pijn en moeite richting het uitzichtpunt geklommen. De dag erop naar Lagunas de Montebello geweest, op de grens met Guatemala. Eigenlijk zouden we ook nog naar de waterval Chiflon gaan, maar er was een ongeluk gebeurd op de weg waardoor alles afgesloten was. Die avond heb ik voor de eerste keer Thais gegeten, voor herhaling vatbaar moet ik zeggen. De dag erop gingen we 's avonds met de bus naar huis en zijn we van tevoren naar Cañon del Sumidero geweest. Dit is toch wel een van de mooiste stukjes natuur die ik tot nu toe in Mexico heb gezien. Naast de natuur waren er ook wilde krokodillen en aapjes(moest je wel heel goed voor zoeken). De dag afgesloten op het terras en weer 12u met de bus terug naar Cholula.

En dan nu, mijn toekomstige tripjes :) Over een aantal dagen vertrek ik met Demi richting The States voor 10 daagse trip. We zijn van plan om naar Las Vegas, San Francisco, Los Angeles en de Grand Canyon te gaan. Als ik terug kom ga ik waarschijnlijk nog een paar dagen naar mn ex-roomie toe. Om daarna met Estin en Demi richting Puerto Vallarta of Puerto Escondido(ligt aan de situatie, er is vanwege de drugskartels veel onrust in Puerto Vallarta) om onze periode in Mexico af te sluiten :(

Ik denk dat dit mijn enalaatste blogpost zal zijn, mijn excuses voor het lange verhaal